Nyheter

  • Paus i webshoppen

    Vi pausar webshoppen under sommaren då vi inte hinner administrera den. Vi kommer att öppna webshoppen igen i slutet av Juli.

    2024-06-19 15:21
  • Slipning av trädgårdsverktyg

    Slipning av trädgårdsverktyg

    Dags att ge dina trädgårdsverktyg lite kärlek? Det fixar vi! Kom förbi och lämna in dom så tar vi en titt. Det går tyvärr inte att boka tid för dessa då de tar lång tid för oss att slipa, men att lämna in och hämta en annan dag går bra.

    2024-04-25 10:30
  • Vill du lämna knivar när vi inte är här?

    Vill du lämna knivar när vi inte är här?

    Vill du lämna knivar när vi inte är här? I så fall är detta något för dig! Boka en kod och lämna slipning hos oss i en säker låda. Du kan lämna dygnet runt och även hämta när det passar dig.

    Fyll i formuläret så skickar vi dig en kod till din mobiltelefon. Telefonen behöver du ha med dig så att du kan öppna din låda.

    Klicka på länken för att fylla i formuläret.

    2023-07-22 23:33

Fler nyheter

Just nu!

Cookies
På denna webbplats används cookies, du kan se till vilka ändamål nedan. En cookie är en liten textfil som sparas i din webbläsare så att din dator kan kännas igen vid återbesök. Inga personuppgifter sparas i våra cookies och de kan inte innehålla virus.

Så länge sparas cookies 
Cookies raderas automatiskt efter ett visst antal månader (antalet kan variera), men de förnyas efter varje besök.

Så här raderar du cookies 
https://support.microsoft.com/sv-se/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies

https://support.google.com/chrome/answer/95647

https://support.mozilla.org/en-US/kb/enable-and-disable-cookies-website-preferences 

Så används cookies på vår webbplats

Cookies (eller kakor, kakfiler) används till flera olika syften på vår webbplats.
 

Google Analytics - Vi för statistik över antalet användare och vilka sidor de besöker. Vi samlar in uppgifter om vart sessionen befinner sig geografiskt, vilken webbläsare som används för att löpande kunna anpassa vårt innehåll och göra din upplevelse så bra som möjligt.
 

Du kan alltid inaktivera cookies från Google Analytics på https://tools.google.com/dlpage/gaoptout
 

Google AdWords - Google AdWords hanterar personuppgifter som bland annat IP-adresser, cookies med ID:n för att vi ska kunna ge dig relevanta erbjudanden samt följa upp och mäta utfall av våra annonser.
 

Facebook / Instagram - Samlar in data via bland annat cookies med unika ID:n för att vi ska kunna ge dig relevanta erbjudanden samt följa upp och mäta utfall av våra annonser.


Dessa villkor ändrades senast 2022-02-01 ©

Allmänna Köpvillkor.
Dessa allmänna villkor gäller för Eggen.se som drivs av Sliperi Eggen, Leif Kohlström (org nr 730714-0090), nedan kallat Eggen.
Priser som anges inklusive moms i ursprungsvalutan svenska kronor (SEK) är de gällande.

Allmänt

Vid försäljning till konsument tillämpar Sliperi Eggen de tvingande regler som följer av tillämplig lagstiftning. Mer information om Distans- och hemförsäljningslagen och Konsumentköplagen finns på www.konsumentverket.se.

Köparen måste vara myndig eller inneha målsmans tillstånd.

Betalningssätt

Payson Checkout 2.0

Med Payson Checkout 2.0 har du som kund möjlighet att betala din order med följande alternativ:

  • Faktura
  • Delbetalning upp till 24 månader
  • Kortbetalning
  • Banköverföring
  • Swish

 

Beställning och leverans
 

Beställning sker via www.eggen.se. För att en beställning skall vara bindande för Sliperi Eggen, måste beställningen skriftligen bekräftas av Sliperi Eggen före genomförd leverans. Detta innebär bland annat att om produktsortiment utgått eller av annan anledning produkten inte finns att tillgå med iakttagande av rimliga ansträngningar, är Sliperi Eggen ej skyldig att tillhandahålla sådan produkt trots att kunden beställt densamma enligt ovan.

På Eggen.se ingår alltid moms i angivet pris Fraktkostnaden beror på kundens val av leveranssätt. Leveranstiden är normalt 2-15 arbetsdagar om produkterna finns på Sliperi Eggens lager. 

Samtliga leveranser sker efter avisering. Vid utlämning/leverans av produkterna ska kunden alltid uppvisa legitimation. Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos postombudet alternativt med hjälp av bud.

Om en leveransförsening uppstår meddelas kunden via e-post eller telefonsamtal från Sliperi Eggen. Kunden har alltid rätt att häva köpet vid långvariga leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen då det är omöjligt att fullfölja en beställning, till exempel ifall Sliperi Eggens leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande gentemot Sliperi Eggen. Sliperi Eggen förbehåller sig därför rätten att friskriva sig från alla krav på ersättning från kunden gällande leveransförseningar.

Sliperi Eggen ansvarar för risken vid transport till kunden, d.v.s. risken för att en produkt skadas eller kommer bort under transport till kunden. Kunden står för risken vid eventuell retur till Sliperi Eggen.

Kunden har ansvar att anmäla eventuell transportskada till Sliperi Eggens Kundservice inom skälig tid. Sliperi Eggen uppmanar kunden att anmäla skadan så snabbt som möjligt, för smidig hantering av ärendet. Kunden ansvarar för att avemballera och inspektera produkternas skick snarast efter mottagandet. Vid en transportskada skall kunden kontakta Sliperi Eggen på e-post: info@eggen.se eller telefon: 08-36 50 59. Vid transportskada får kunden ej använda produkten och kunden måste behålla produktens emballage, så att hela paketet och produkten kan besiktigas vid handläggning av skadeärende.

Outlösta paket

Vänligen observera att det är viktigt att ni tar emot beställningen och inte låter paketet gå tillbaka som outlöst. Detta för att inte riskera en returfraktkostnad på 395 kr.

Felleveranser

Vid felleverans har du skyldighet att meddela oss samt skicka tillbaka den felskickade varan om inget annat anges.

Frakt

Vi skickar idag uteslutande med DHL. Rabatterad fraktkostnad till konsument sker med 49:- per paket.

Personuppgifter & Cookies

Hantering av personuppgifter

Den 25 maj 2018 träder GDPR i kraft. Det är en gemensam lag som skall göra att samma regler gäller överallt i hela Europa. GDPR ersätter personuppgiftslagen (PUL), som har varit en svensk lag sedan 1988. Med GDPR måste alla organisationer, handlare och företag ha ett större ansvar på att ha kontroll på sina kunders uppgifter.

Du kan läsa mer om GDPR här: https://www.datainspektionen.se/dataskyddsreformen/

Sliperi Eggen är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund och dessa behandlas av oss för att kunna administrera dina köp, samt i marknadsföringssyfte. Vi lämnar ej ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part annat än de som nämns nedan. All information du ger oss skyddas så att ingen obehörig ska kunna komma åt den. Behöver vi dela med oss av uppgifter kräver vi att de behandlar och skyddar uppgifterna på ett likvärdigt sätt. Företagen får endast använda uppgifterna för det syfte för vilket de delades, detta regleras genom skriftliga avtal.

När du handlar hos oss upprättas automatiskt ett konto och ett mejl med instruktioner kommer att skickas till den angivna e-postadressen vid köptillfälle. Denna tjänst låter dig hålla koll på dina beställningar på Mina Sidor. Om du inte skulle vilja ha tillgång till funktionen Mina Sidor ber vi dig kontakta Kundservice för att radera ditt konto.

För att kunna hantera köp samt kundärenden och samtyckt marknadsföring lagrar vi följande uppgifter.

  • För- och efternamn
  • Adress
  • Telefonnummer
  • E-post
  • Köphistorik

Om du väljer att betala mot faktura sparas även personnummer. Vi lagrar dina uppgifter vid köp i 7 år i enlighet med bokföringslagen.

Ändamål

Leverans, för att kunna leverera dina beställningar måste vi dela viss information med det valda fraktbolaget. Vi delar för- och efternamn samt adress för leverans. E-post och mobilnummer för avisering.

Marknadsföring, att godkänna att vi skickar reklam via e-post, SMS, display och sociala medier, är ett bekvämt sätt för dig att hålla dig uppdaterad om våra produkter och få aktuella kampanjer, nyheter och tävlingar. Genom att registrera dig för våra nyhetsmejl och SMS kan du vara säker på att alltid få ta del av det senaste. Samtliga nyhetsmejl och SMS innehåller en länk med vilken du när som helst kan avsäga dig fler mejl och SMS-meddelanden.

Du kan när som helst begära att få information om vilka uppgifter om dig som Sliperi Eggen behandlar och begära att dina uppgifter rättas eller kompletteras om de skulle visa sig vara felaktiga eller ofullständiga. Under vissa förutsättningar och i enlighet med tillämplig lagstiftning har du även rätt att begära att dina uppgifter ska raderas, begära att behandlingen av dina personuppgifter ska begränsas, invända mot behandling av dina personuppgifter, inklusive att de inte ska behandlas eller användas för direktmarknadsföring eller analysändamål och begära att få dina personuppgifter överförda till dig i ett elektroniskt format.

Ångerrätt

Kunden har alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal från den dagen du tar emot försändelsen.

Ångerrätten gäller endast om produkten och originalförpackningen är i oförändrat skick men kunden har enligt lag rätt att hantera varan i den mån det krävs för att kunna säkerställa dess egenskaper och funktion. Vid nyttjande av ångerrätten har vi rätt att göra avdrag motsvarande den värdeminskning som uppstått till följd av att kund har hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Ångerfristen börjar löpa från den dag kunden har tagit emot produkten.  

Vid ångrat köp står du för returfrakten som är baserad på produktens vikt. Se prisexempel på vår hemsida under Kundservice. Returfrakten dras av vid återbetalningen till dig. Återbetalning sker till det konto som angavs vid köpet. Innan du genomför en retur behöver du kontakta Kundservice för att få en förbetald returfraktsedel skickad till dig tillsammans med tillhörande returblankett.

Varan ska vara komplett tillbaka till oss vilket innebär att tillbehör, bruksanvisning, produktförpackning, inneremballage mm skall inkluderas i returen.

Du som kund står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Tänk därför på att förpacka varan väl.  Använd ytteremballaget du fick varan i. Sätt inte fraktsedeln direkt på själva produktförpackningen.

Sliperi Eggen erbjuder även 365 dagars öppet köp. Vid öppet köp inom 365 dagar gäller obruten förpackning.

Garanti och reklamation

Sliperi Eggen erbjuder minst 12 månaders garanti och 36 månaders reklamationsrätt till privatpersoner. De flesta produkter på vår webbutik är avsedda till hushållsbruk om inte annat anges. Hushållsprodukter som används i kommersiell miljö lämnas inga garantier på. Produkter som är avsedda för kommersiellt bruk erbjuder vi en garanti på 6 månader. 

Din garanti och reklamationsrätt täcker funktionsfel som uppkommer under din garanti- eller reklamationstid. I de fall produkten inte är behäftad med ett funktionsfel utan ett så kallat handhavandefel (till exempel felinställd vara, skada som beror på oaktsamhet mm) har vi rätt att debitera dig en undersökningsavgift, inklusive frakt- och hanteringskostnader. Undersökningsavgiften är 600 kr inkl. moms. Tänk därför på att det är viktigt att du följer de rekommendationer och skötselråd som följer med produkten eller som vi upplyser om.

Vid garanti och reklamationsärenden skall kunden kontakta Sliperi Eggens kundservice alternativt aktuell servicepartner.

Bilder på hemsidan

Vi försöker att återge färger och nyanser på våra produkter så exakt som möjligt men vi kan tyvärr inte garantera att de bilder som visas på webshopen uppfattas som precisa i verkligheten. 

Möjliga faktorer till eventuella nyansskillnader kan exempelvis bero på bildskärmens inställning. 
Om ni som kund upplever olikheter i färg på angiven bild enligt hemsidan och er mottagna produkt så ber vi er kontakta oss via info@eggen.se.

Ändrade uppgifter

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga eller ändrade uppgifter angående pris och leveranstid. Vi reserverar oss för eventuellt feltryck i produktinformation, pris och lagersaldo. 


Ändrat förfogande

Vid utlämning utav försändelse hos närmsta postombud behövs alltid giltig legitimation visas. Endast den personen vars namn står på adressetiketten kan hämta ut försändelsen alternativt bud. Önskar du som kund ändra adressuppgifter eller vill du att ditt paket skall finnas tillgängligt för dig att hämta ut senare än ordinarie tid som är 14 dagar efter ankomst, kontakta oss via mejl. Denna tjänst har en administrationsavgift på 100 kr som bekostas av kunden.

Rabattkoder

Observera att koden inte kan kombineras med andra rabattkoder eller erbjudanden. Rabattkoden gäller endast vid 1 köp och går inte att registrera efter avslutat köp.

Tvister och lagval

På dessa köpvillkor skall svensk rätt tillämpas. Vid eventuell tvist följer Sliperi Eggen Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Vid frågor gällande Sliperi Eggens köpvillkor hänvisas kunden till Sliperi Eggens Kundservice. För vidare information om vilka rättigheter du som har som konsument besök Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.

Våra villkor

Tillagd i varukorgen